2.21.2014

Karnevalskö, filmjölksbröd och lite selfies

Nu kommer ett låååångt inlägg med grejer jag gjort innan och efter Stockholmshelgen:
Hahha den här bilden är så himla ful, men okej vår historia börjar för två helger sedan, då jag en lördag natt gick upp ORIMLIGT tidigt (04) för att....
Karnevalsköaaaaaa!!!!!

Lundakarnevalen är världens fetaste grej som händer var 4:e år här i Lund. (Har helt ärligt inte förstått helt vad det går ut på, men det är folkfest i 3 dygn...!) Vi var 5000 personer som alltså gick upp mitt i natten för att köa 12h i regnet. För vad? Att jobba gratis. ~Only in Lund~ <3
Jag ville på riktigt... (SOVA)... när min klocka ringde och kände bara JAG SKITER I ALLT JAG VILL BARA SOVA men väl i kön kändes det så värt. Det var faktiskt riktigt mysigt. Cissigos värmde sig med Minttu+varm choklad. Folk söp faktiskt till det lite, det var festivalfeeling (fast utan sommar)
Jag, aka muppen, drack kaffe
Jag skulle nämligen ha tenta på måndagen (denna bild när jag pluggar på MA någon dag tidigare får representera det)
:-) Helt plötsligt var det ljuuuust ute!!!!!!! 
Jag å Cissi gick till henne för att KISSA
Jag var så sjuuuuuuukt kissnödig och nästan otrevlig mot Cissi, när vi sen närmar oss Lunds nation (där hon bor) och solen kommer fram bakom husknuten stannar jag för x antal selfies+snapchats (trots att jag fem sekunder innan typ skrikit JAG KISSAR PÅ MIG KAN VI GÅ SNABBARE) Cissi ba: VEM E DU? Heheh
Vi gav varandra semlogram och gick och fikade på mormors bageri så fort det öppnade. Fett värt att vara ett lagom stort gäng så en kan ta pauser å gå ifrån kön. 
Hela morgonen var jag på så himla bra humör!!! *Pigg å glad*
Så blev klockan 12.00 och kön började RÖRA PÅ SIG
De spelade peppande musik och jag kände som ovan bild beskriver
SÅ VAR VI INNE!!!!! 
AF-borgen var så fint pyntad och jobbarna jublade när vi sprang in genom portarna. Mycket fint moment. Så snart vi var där inne dog dock mitt goda humör och jag kände att jag var på väg att kräkas/svimma/dö (ok överdrift men ni förstår). 
Vi kirrade i alla fall jobbplats och biljetter till den stora förfesten Karneveljen, vilket kändes gött
Sedan åkte jag hem och försökte tentaplugga.......helt utan framgång 
Någon dag då jag storstädat, lagat omelett+stekta grönsaker och satt å skrev to-do-lists. MhM
Någon dag då jag fick lyckopirr av mina ytterkläder. Färgerna...eller något
Och någon dag förra veckan då jag var på SJUUUUKT bra humör. Alltså jag hade så mycket otur: gick in glasdörrar, satte handen i hundbajs osv osv men jag ÄLSKADE LIFE ändå, heheh. Kanske för att solen sken?
Å så två outfits från denna veckan. En när jag fick väderhybris å ba SOMMAAARRR vilket jag firade med converse, tunn klänning, tunn jacka. Och så en lite sporty, hade visst väderhybris här med hehe, hade dock stängd jacka när jag var utomhus!!
Jag bakade bröd i måndags! Det blev så himla gott!!! 
Så jag har ätit goda frukostar
Och goda middagar :-)
Häromdagen promenerade jag på stan och hittade världens gulligaste second-hand-affär. I en källare
Lågt i tak, ojämt golv, massa massa krimskrams. Gå dit om ni bor i Lund! Ligger lite gömt, men det är skyltat dit från stora södergatan. 
Vi avslutar detta röriga inlägg (jag är lite stressad hehe) med en ~selfie med banan~ från i onsdags då jag var på väg till Louise & Matilda för väldigt spontan utgång. Var så HIMLA dans- och pratamedfrämlingar-sugen. Jappppp

Nu ska jag iväg och gömma kuvert och ställa in shots i förvaringsskåp. Jag och Franzi är nämligen faddrar för 6 novischer på GBGN. Kuuuuul dag/kväll/natt. Vi hörs imorgon! Puss! 
OBS hinner inte läsa igenom så jag reserverar mig för eventuella stavfel/grammatiska fel/konstiga meningar....hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar