9.25.2015

Fredagslistan!

 HEJ GÄNGET :-D
 Här kommer något som vi inte sysslat med på länge, jag o min finurliga hjärna: en listaaaaa. Har knåpat ihop den själv varsågoda:

3 udda grejer jag funderar över ibland:
  • Att OM jag någonsin skulle skriva en bok, vem i helv skulle jag då tillägna den? Omg så svårt val
  • Min begravning. Vilka som skulle komma, vilka som skulle hålla tal, om många skulle gråta (hej självupptagen person?)
  • Hamnar i existensiella loopar ibland som liksom spårar ur totalt (inte särskilt smart o filosofiskt utan liksom… knas)

3 saker jag önskar att jag alltid hade i kylen:
  • Pecorino
  • Champagne
  • Råsaft med ananas/mynta

3 grejer jag skulle kräva i min loge om jag var kändis på turné 
  • Champagne och plockmat 
  • Skitmycket glitter + smink + fabulous glittriga beyoncédräkter
  • Mina kompisar

3 bästa grejerna som händer i höst/vinter:
  • Det absolut bästa är ju att bo i Stockholm i bästa lägenheten med bästa killen. 
  • Mitt nya jobb!
  • Besöka Ellen & Alice i GBG, Johanna i Uppsala och andra vänner på annan ort
3 ord som inte beskriver mig:
  • Lugn
  • Känslokall
  • "Doer"
"My, hon är en väldigt lugn och harmonisk person. Dålig på att visa känslor, men en riktig doer!"...said no one ever :-)

    3 saker jag inte äter/dricker:
    • Kött
    • Lakrits 
    • Te. Försökt tycka om men nä, förstår inte tjusningen med varma örter. Man blir sjukt kissnödig och det är ingen koffein och smakar inget? VAD är grejen? Sorry alla te-älskare men plz do explain.

     3 nuvarande musikobsessions:

    3 saker som är viktiga i ett förhållande:
    • Att man skrattar ihop
    • Att man kan prata om allt å inget, och vågar vara ärliga om allt å inget (shit 2 saker i 1)
    • Att man hånglar mycket

    3 sätt jag brukar svara på i telefon:
    • ”Hej det är My”
    • ”Haallåå?”
    • ”HEJ baby!/älskling!/booo!”
    3 roliga grejer denna helg:
    • Familjehäng: dels kommer Murres föräldrar och ska hjälpa oss med det sista i lägenheten (<3) och så ska jag äta middag med mamma o lillebror imorgon (<3)
    • Inflyttningskalas ikväll! Med massa älsklingsblommor ihh 
    • FREDAGSKÄNSLAN som är enorm efter min första riktiga 5-dagars-jobbvecka sen i juli. Älskar fan fredagskänslan. Top 10 bästa i livet.
    Ha en fin helg! P o K

    2 kommentarer:

    1. MY, jag älskar när du gör listor. Du + listor= oslagbar kombo. Hahaha, och det här med begravningen, så klassisk men härlig grej att göra alltså. Jag hoppas alla gråter ögonen ur sig under min begravning.

      Och känslokall, haha, då hade jag bannemig garvat om någon beskrev dig på det viset. Du är bland den mest känslorika person jag någonsin mött, det är fantastiskt!!

      Ps. nu blev jag vrålsugen på att hångla, åååååh. <3

      SvaraRadera
    2. Äääääälskling koooom ba KOOOOOM NUUUUUU 💓💓💓

      SvaraRadera